Головна » Публікації » Сторінка педагога » Природничники

Конспект уроку, Біологія, 9 клас: Слухова сенсорна система

Тема. Слухова сенсорна система
Мета: з’ясувати значення слуху в житті людини; вивчити будову слухової сенсорної системи; визначити відповідність будови органа слуху виконуваними функціями; вивчити правила гігієни слуху, можливості застосування знань про слух у практичній діяльності людини; здійснювати між предметні зв’язки; виховувати почуття до краси у навколишньому світі, яку ми сприймаємо.
Обладнання: муляж вуха, інтерактивна дошка, механічний годинник, лінійка

Найбільша розкіш на Землі – 
Розкіш людського спілкування.
Ф. де Сент-Екзюпері

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ.  Актуалізація опорних знань.
Який прекрасний навколишній світ. В глибині души виникає почуття любові до природи за її неповторну красу. Безмежне море почуттів, благородних світлих думок викликає в нас оточуючий світ, сповнений барвами, звуками, запахами і іншими відчуттями, які ми сприймаємо за допомогою сенсорних систем.
Предметом нашого вивчення є сенсорні системи. Сухий науковий термін, який приховує за собою багато цікавої інформації. Тож, які ви отримали знання на попередніх уроках зараз дізнаємося.

  • Завдання на дошці (індивідуально) 

Збирати правильні твердження про сенсорні системи.

  • Завдання на дошці 

Написати схему принципу роботи сенсорних систем
(подразник – рецептор – провідникові шляхи – Ц.К.Р.М. – аналіз і синтез інформації – відповідна реакція організму)

  • Завдання на карточках на відповідність (індивідуально)
  • Робота з класом.

ІІІ. Оголошення теми уроку.
З курсу фізики вам відомо, що звук – це хвильові механічні коливання, які поширюються в різних агрегатних станах, сприймається вухом людини.
1. Яке значення слуху? (пояснення за слайдом)
Нас оточує безліч звуків. Їхнє багатство і різноманітність не тільки є джерелом інформації про навколишній світ, але й справляє на кожного з нас велике емоційне враження.
2. Яка будова слухової сенсорної системи?

Слухова сенсорна система складається з відділів:

  • Периферичний (орган слуху)
  • Провідний (слуховий нерв)
  • Центральний  (слухові центри)

Орган слуху людини (вухо) складається з трьох частин:

  • зовнішнє
  • середнє
  • внутрішнє

3. Як функціонує завитка? (пояснення за слайдом)
4. Яких гігієнічних норм необхідно дотримуватися, щоб зберегти слух?

(Визначити основні правила гігієнічних норм слуху)

5. Лабораторна робота
Тема. Вимірювання порога  слухової чутливості.
Мета: навчитися визначати поріг слухової чутливості.
Обладнання: механічний годинник, сантиметрова лінійка.
Завдання
Результати занести в таблицю і дати пояснення.

IV. Узагальнення і систематизація знань.
Слух сприймає інформацію про звуки і необхідний для розвитку мови.
 (слайд Будова вуха)

V. Оцінювання
Мотивація оцінок

VI. Домашнє завдання 
§ 70, дописати лабораторну роботу

Категорія: Природничники | Додав: Olya (25.01.2018)
Переглядів: 784 | Рейтинг: 5.0/1