Головна » Публікації » Сторінка педагога » Початківці

Конспект уроку, Українська мова, 2 клас: Письмо малої букви «з», складів, слів, речень
Тема: Письмо малої букви «з», складів, слів, речень
Мета:
Вчити писати рядкову букву «з» (зе), з’єднувати  її з іншими буквами; розвивати фонетичний слух, зв’язне мовлення, виробляти навички каліграфічного письма; виховувати любов до навколишнього світу.
Обладнання: предметні малюнки; фішки; каса букв; казковий герой «Зайчик».

Хід уроку
I. Організація учнів до уроку
-Любі діти, у наш клас
Завітали люди щирі,
Привітайте в добрий час
Гостей усмішкою й миром.
Привітання.
-Добрий день.
Ми вам раді, гості добрі,
І вітаємо щиро вас!
І запрошуємо ласкаво
На урок письма у 1 клас.
II. Актуалізація опорних знань учнів
1.Відгадування загадки
-Що за диво, все село
Білим пухом занесло.
Дива зовсім тут нема
Це в село прийшла… (зима).
-Чи любите ви зиму?
-Як люди в сільській місцевості готувались до зими?
-Як тваринкам живеться в лісі?
-Хтось стукає у двері нашого класу
Мабуть, це ще не всі гості тут.
-Заплющіть очі і слухайте загадку. Якщо ви її правильно відгадаєте, то гість зайде.
-Відгадайте хто?

             Він і в казці, він і в пісні.
             В нього зубки, як залізні.
             І морквину він гризе
             Зветься звір на букву «зе» (Зайчик).
  (Зайчик заходить до класу)
-Бачу, він уже до Нового року готується. Одягнувся в костюм Діда Мороза. І завдань багато приготував для вас. Він теж хоче навчитися писати букву «зе». Адже, саме його назва і починається на букву «зе». (Зайчик).
2. Робота за малюнком у зошиті
Гра «Хто більше?»
-Розгляньте малюнок і відшукайте предмети, у яких назвах зустрічаються звуки [з], [з’].
(Коза, заєць, морозиво, рюкзак, віз, хмиз).
3.Словникова робота
(Пояснюю значення слів хмиз, рюкзак).
4.Звуковий аналіз слів
-Назвіть слово, що відповідає звуковій моделі, зображеній під малюнком.(Хмиз) [ - - о - ].
-Складіть речення зі словом «хмиз» за поданою у зошиті схемою.
L---      ------     ------   .
-Побудуйте звукову модель слова «коза» [- о - о].
-Коза – це дика тваринка чи свійська?
-Ось подивіться на малюнок – це козуля, дика тварина. Вона живе в лісі. Живиться травичкою, гіллям дерев. Теж народжує малят (біля 2-3). Боїться вона вовка, ведмедя…
5. Фізкультхвилинка .   
Косооке зайченятко –
Довгі вушка, гарні лапки –
Повернулось вправо, вліво,
Головою покрутило.
Пострибало, потягнулось.
За морквинками нагнулось.
І почало їх збирать –
Один, два, три, чотири, п’ять.
Першу, другу – мамі й тату.
Дві морквини – сестрі й брату.
На пеньочок тихо сіло.
П’яту моркву смачно з’їло .
ІІІ. Вивчення і осмислення нового матеріалу.
1. Графічний диктант
Учні порівнюють друковану й рукописну літери, звертають увагу, що у рукописної літери другий елемент переходить у петлю.
2. Пояснення написання рядкової «з»
-Починаємо писати нижче верхньої рядкової лінії.
-Ведемо вгору до верхньої міжрядкової лінії, заокруглюючи праворуч.
-Потім тягнемо вниз і ліворуч до нижньої рядкової лінії без заокруглення вгору.
-Не відриваючи руки, рухом праворуч і вниз описуємо нижній пів-овал, який, торкнувшись міжрядкової лінії переходить у петлю.  
-Лінія петлі перетинає пів-овал на нижній рядковій лінії.
Пишемо під лічбу «і-раз», «і-два-і».
3. Написання букви «зе»
•в повітрі;
•в зошиті.
4. Написання складів, слів з буквою «зе»
5. Фізкультхвилинка

-Ми  писали, ми учились
Наші пальчики втомились
Раз, два, три, чотири, п’ять.
Будем знову  починать.
6. Продовження роботи у зошиті:
   зв                                     звірі   залізо
7. Гра «Доповни швидко і точно»
-Дерево високе, а кущ…  (низький).
-Цукор солодкий, а сіль… (солона).
-Озеро мілке, а океан… (глибокий).
8. Продовження роботи в зошиті (написання слів з друкованої основи )
(2 учнів записують на дошці)
візок           візок                                     коза        коза
9. Звукобуквений  аналіз слова «зірка»

-    о    -    -    о           -      З І Р К А

10. «Утвори склад». Творча робота
На дошці записані літери а,з, м, о, н, и, в, у.
Пропоную учням утворити склади і записати їх у зошит.
11. Написання слів під диктовку: дим, літо, зима
12. Розфарбовування малюнка
13. Ознайомлення з твариною зубр, яка живе в лісах Карпат (Розповідь з елементами опису)

IV. Підсумок уроку
-Яку букву навчилися писати?
-Що нового дізналися?(Зайчик оцінює знання і дає подарунки)



Категорія: Початківці | Додав: Olya (31.10.2012)
Переглядів: 4839 | Рейтинг: 0.0/0