Головна » Публікації » Сторінка педагога » Початківці

Конспект уроку, Трудове навчання, 2 клас: Паперопластика. Конструювання з кольорового паперу "Веселі восьминоги"
Тема: "Паперопластика. Конструювання з кольорового паперу "Веселі восьминоги""
Мета: ознайомити учнів з можливістю створення художнього образу засобами конструювання; розвивати уяву, фантазію, образне мислення, конструктивні здібності; удосконалювати навички роботи з папером; виховувати старанність, акуратність.
Обладнання: комп'ютер, проектор, малюнки, ілюстрації (зразки дитячих робіт) із зображенням куточків морського царства; кольоровий папір, ножиці, клей.
                                                                                                                                     Хід уроку
І. Організація учнів до урок
1.1. Інструктаж безпеки під час уроку
1.2. Перевірка всіх потрібних предметів та матеріалів
ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку
2.1. Вступна бесіда
-Сьогодні на уроці ми продовжимо милуватися красою підводного царства – помандруємо до морських глибин, щоб познайомитись з мешканцями моря.
Для цієї подорожі нам не знадобиться ні батискаф (апарат для підводних досліджень), ні акваланг. Нашу мандрівку ми здійснимо в своїй уяві, а допоможе нам у цьому, як завжди, музика. (Звучить спокійна приємна музика, що навіює мрійливий настрій.)
Отже, примружте очі… Темно…Тихо… Прислухайтесь до самих себе, до свого серця…
За допомогою чарівниці-уяви кожен з вас зараз перетвориться на маленьку рибку і пірне у теплі, ласкаві хвилі моря.
І так, наша фантастична мандрівка по морських глибинах починається.
Яка чиста, тепла, прозора морська вода! Озирніться: навколо багато риб – малих і великих, таких різних за формою, величиною і забарвленням.
Оця маленька рибка схожа на зернятко або квасолинку. Вона перламутрова й блискуча. Он повз нас пропливає, ніби королівна, невелика золотиста рибка.
Ой, чому рибки так швидко зникли. Чого вони злякалися? Хто це? Що за величезне червоне створіння з великою головою-кулею та безліччю ніг, схожих на довгі стрічки, що виростають прямо з голови? А очі! Величезні, як тарілки, сердито й пильно дивляться на нас.
-Діти, чи здогадались ви, про кого тут йдеться?
Якщо ні, то спробуйте відгадати загадку.
2.2. Відгадування загадки
Чи рибина, чи тварина
Прожива в морських глибинах?
В неї є аж вісім ніг!
Знають всі, то -  … (восьминіг)
2.3. Продовження бесіди
О, це ви, пане Восьминоже! Добридень! Ми подорожуємо по вашій чудовій морській країні. Ми знаємо про вас з мультфільмів. А де ваші маленькі восьминіжки.
Дивіться, діти: восьминіг змінює свій колір – з сердитого червоного він перетворюється на яскраво-фіолетового й доброго. Він вітає нас своїми щупальцями-ногами.
Дивні істоти ці восьминіжки, чи не так? «Ноги» у них ростуть прямо з голови. За це вчені назвали їх головоногими. А якщо чесно, то ніякі це не ноги, а руки-щупальці з безліччю присосків, якими зручно хватати здобич. Доторкнеться восьминіг своїми щупальцями до краба або рибки, а вони раз – і прилипли.
Коли ж потрібно від когось тікати, то восьминіг зникає дуже швидко. Є у нього спеціальний водяний мішок: у нього він спочатку набирає воду, а потім з усієї сили виштовхує. І завдяки цьому дуже швидко плаває. Зір у восьминогів кращий, ніж у орла. Вони виділяють чорнильну рідину, що є надійним захистом від ворога. Ці тварини часто змінюють своє забарвлення.
До побачення, пане Восьминоже, бувайте здорові. Наші вітання вашим родичам восьминогам! Пливемо далі. Підводні скелі – наче багатоповерхові будинки, справжні морські міста, де мешкає багато риб. Ніби з вікон, виглядають вони з кожної шпаринки.
Час завершувати нашу мандрівку. Виринаємо з морських хвиль… Розплющуємо очі…
Сподіваюсь, вам сподобалась наша подорож. Тож спробуйте виготовити із паперу веселого восьминіжку.
ІІІ.  Робота з проектором
3.1. Вступ
Сьогодні ми створимо веселих восьминогів чи цікавих медузок, використовуючи різноманітні прийоми обробки паперу.
3.2. Плоскі та об'ємні геометричні тіла
-Погляньте на ці зображення і скажіть, які вони.
Ми бачимо плоскі геометричні фігури. Вони вирізані з паперу і картону.
-А тепер погляньте на ці фігури і поміркуєте, в чому полягає різниця між ними.
Це – об'ємні геометричні тіла, або ж об'ємні форми. Їх можна розглянути з усіх боків. Сьогодні ми будемо працювати з об'ємними геометричними формами, але створюватимемо ми їх не з глини чи пластиліну, а з паперу, в техніці паперопластики.
3.3. Розповідь про мистецтво паперопластики
Виготовлення об'ємних і напів об'ємних виробів з паперу отримало назву техніки паперової пластики.
Паперопластику можна часто бачити у вітринах магазинів, на виставкових стендах, у павільйонах. Відомий художник в мистецтві паперопластики  Брюс Енгрейв створив багато цікавих експонатів для різних виставок. Деякі з них виглядають так, наче зроблені з металу.
3.4. Порівняння форм об'ємних фігур
Розгляньте восьминога, медузу та морських їжаків. Ці фігури виконані з паперу.
Поміркуйте, що в них спільного.
Спільне в цих фігурах те, що вони мають форми об'ємних геометричних тіл. Їжак схожий на кулю, восьминіг – на конус, медуза – на пів кулю.
3.5. Поетапне виготовлення виробів
Тіло восьминога складається з конуса смужок.
З паперового квадратика вирізуємо кружечок.
Беремо паперовий кружечок. Приблизно визначаємо сьому частину, вирізуємо її.
Згортаємо кружечок так, щоб вийшов конус, склеюємо його. Залежно від того, як ми складемо кружечок, конус може мати більш чи менш гостру вершину.
Щупальця робимо з тоненьких смужок кольорового паперу. Вирізаємо їх.
Смужки накручуємо на олівець, щоб вийшли спіральки.
Приклеюємо смужки до зворотнього боку конуса.
Щоб об’ємну форму перетворити на веселого восьминога, доповнюємо її очима, носом, ротом і чубчиком.
Поміркуйте, як прикрасити восьминога, щоб він вийшов гарним і веселим.
Для цього можна використати кольорову аплікацію чи витинанку. Можливо, хтось із вас хоче зробити іншого морського жителя, наприклад, медузу. Виготовити її буде не складно. Потрібно лише змінити форму шапочки та кількість щупалець.
Перегляд демонстраційного матеріалу.
Практична діяльність учнів.
IV. Підсумок уроку
Заключне слово вчителя
Сьогодні ми пригадали, як виготовити з паперу веселі фігурки.
4.1. Рефлексія (усвідомлення набутих знань, виконаної роботи)
Що нового ви дізналися на уроці?
В якій техніці ви сьогодні працювали?
Які ще види роботи з паперу ви знаєте?
Що є основним матеріалом для паперопластики?
4.2. Заключна частина
Виставка робіт
Оцінювання

Категорія: Початківці | Додав: Olya (03.11.2012)
Переглядів: 10663 | Рейтинг: 5.0/1